РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

Областният управител посети заключителния семинар по проект „Digital coach”

 

Двудневният заключителен семинар по проект „Digital coach” бе открит днес в Търговско-промишлена палата- Габрово. Областният управител откри форума с думите: „ Събитието засяга теми, които са актуални и вълнуват бизнес средите. Лекторите от Германия и Унгария ще предадат на местните предприятия и организации своя опит. Убедена съм, че добрите практики ще бъдат приложени и в нашата област. Пожелавам успех и вярвам, че съвместните усилия на бизнеса и образователните структури ще доведат до желаното развитие в региона.“ . Семинарът се провежда присъствено в конферентната зала на Търговско-промишлената палата и онлайн, като са включени анализи, оценки и резултати от проекта.
Проектът „Digital coach” е финансиран по програма Еразъм+, като в него участват 4 страни от ЕС- България, Германия, Унгария и Гърция. У нас дейностите се реализират от Търговско-промишлената палата в Габрово и Техническия университет. Той бе представен от Кристина Бурова- Кеслер и проф. Мартин Крьол от Рурския университет. Кристина Кеслер поясни, че моделът е създаден от индустрията за индустрията, като в проекта се екпериментира с приложението му в други сфери.
Основната цел на „Digital coach” е да представи система за оценка на процесите по дигитализация и цифровизация в малките и средните предприятия и да подпомогне за осъвременяването на бизнесите с помощта на т.нар. дигитални треньори и „фабрики за обучение“. В рамките на проекта са създадени 10 модула за самообучение на дигитални треньори. Те могат да бъдат външни експерти или вътрешни- част от екипа на съответната компания, която иска да трансформира процесите си на работа. В България до момента са обучени 18 дигитални треньори от двете целеви групи- представители на компании, в които текат пилотните внедрявания, и на Техническия университет в Габрово.
Първият етап от цифровата трансформация е свързан с оценка на степента на дигитализация и цифровизация на процесите в предприятието. Тя се извършва с помощта на модела за зрялост „Adaption“, в който процесите се оценяват по 48 показателя с осем различни стойности. После се отбелязва степента, до която бизнеса иска да достигне. Следва етапът на набелязване на конкретни мерки и действия.
Важна роля в проекта имат и „фабриките за обучение“, които дават възможност за експериментално и проблемно ориентирано обучение. Основната роля на дигиталния треньор е да осъществи връзката между предприятията и фабриките за обучение, където да организира проекти за служителите на предприятията, демонстрации и тестове на нови технологии и др.