РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

Организаторите на седмицата на кариерното ориентиране се събраха да обсъдят как е преминала

Работна среща във връзка със седмицата на кариерното ориентиране се проведе в Областната администрация. Директорите на средните училища, представителите на фирмите - домакини и областният управител Невена Петкова обсъдиха положителните и отрицателните страни от инициативата, която се проведе под надслов „Дойдох. Видях. Избрах.“ от 13 до 17 ноември. „Преди всичко искам да благодаря на всички, които съдействаха тази първа инициатива на областно нива да се случи. Смятам, че всички можем да отчетем слабостите, но нека гледам положителните страни. Разбрахме, фирмите са готови да отворят вратите си не само за ученици от техните направления, а за всички, които искат да се запознаят с работата им. Още нещо положително е, че вече се заговори за подписване на споразумения за сътрудничество между институции и гимназии, както и се установиха нови връзки с фирми. Вярваме, че полза има и всеки е отнесъл по нещо от мястото, което е посетил.“ – коментира областният управител Невена Петкова и допълни, че инициативата ще продължи в Севлиево в началото на следващата година, след което ще се проведе и в общините Дряново и Трявна. Участниците в срещата споделиха своите впечатления от срещите на учениците с различните работни места. Всички са категорични, че трябва да се провокира интересът у децата към различните професии. Да се организират постоянни дни на отворените врати във фирмите. „Ние самите не познаваме потенциала, който имаме в региона ни“ – споделиха от бизнеса и декларираха готовност за съдействие, ако има и по-сериозна ангажираност от страна на учениците и преподавателите. Отправено беше предложение да се рекламират фирмите на борси или под друга форма, за по-голяма информираност и на родителите, от които да голяма степен зависи професионалното ориентиране на децата. Диалогът между всички страни – фирми, директори, преподаватели да се задълбочи е другото, което поискаха от бизнеса, както и подобни инициативи да се превърнат в традиция за областта ни. Представен беше заснетия клип, който отразява посещенията на част от децата в различните фирми и организации.