РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

Комисия определи да се постави пътен светофар по пътя Габрово-Велико Търново в чертите на Дряново

Във връзка с подадено от Община Дряново искане за изграждане на повдигната пешеходна пътека на пътя Габрово- Велико Търново при км 128+522 (в чертите на гр. Дряново) комисия с представители на Областно пътно управление - Габрово, Сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Габрово и Община Дряново извърши оглед на място. Констатациите от огледа са, че за осигуряване безопасността на преминаващите незрящи хора е необходимо да бъде изграден пътен светофар за регулиране на движението. Това разясни директорът на ОПУ – Габрово инж. Деян Георгиев на работна среща в Областна администрация – Габрово.
Заместник- кметът на Дряново Ангел Ангелов уточни, че в участъка е съществувала светофарна уредба, която е в последствие е била премахната. Необходимостта от адекватна сигнализация в тази част на пътя е обусловена от увеличаващия се трафик и подадените сигнали от организацията на слепите хора в Дряново. Ангажимент за изграждането на светофарната уредба е на Община Дряново.сайт

Текущ и основен ремонт предвиждат за пътя Трявна-Царева ливада- Дряново

На пътя Трявна- Царева ливада- Дряново са предвидени текущ и основен ремонт. Това съобщи директорът на Областно пътно управление – Габрово /ОПУ-Габрово/ инж. Деян на провелата се вчера работна среща в Областна администрация – Габрово Георгиев в отговор на питане на кмета на Трявна Денчо Минев.
По предложение на ОПУ-Габрово и по одобрено от Агенция „Пътна инфраструктура /АПИ/ допълнително задание е изготвен технологичен проект за текущ ремонт на трасето от км 47+432 (край гр.Трявна) до км 63+800 (гр.Дряново). През месец август 2022 г. е извършен текущ ремонт в участъка от км 58+000 до км 63+500 (Царева ливада-Дряново). Изпълнени са дейности по подобряване отводняването, профилиране и попълване на банкети и почистване на водостоци, ремонт на пътната настилка и цялостно преасфалтиране с неплътна асфалтова смес. Георгиев поясни, че тази година дейностите продължават с полагане на износващ пласт в участъка от км 58+000 до км 63+500, както и предвидените в проекта дейности на участъка от км 56+300 до км 58+000 по Договор № РД-37-108/20.12.2023 г. след осигурено от АПИ финансиране.
Поради лошото състояние на пътната основа и на съоръженията, предвидените в проекта ремонтни дейности за участъка Трявна-Царева ливада км от 47+432 до км 56+300 попадат в дефиниция „Основен ремонт“ по Закона за устройство на територията. Планирано е Агенция „Пътна инфраструктура“ да стартира процедура по Закона за обществените поръчки за изготвяне на технически проект. След изготвянето му и издаване на строителни книжа, ще се пристъпи към реализация. До стартиране на основния ремонт, ще се извършват дейности по осигуряване безопасността на движението по линия на текущ ремонт.
Текущ ремонт е предвиден и за пътя Трявна- Габрово, като от ОПУ- Габрово е възложено изготвяне на технически проект, който включва изпълнение на дейности по подобряване отводняването, профилиране и попълване на банкети и почистване на водостоци, частични локални ремонти, цялостно преасфалтиране, подмяна на ограничителни системи за пътища, допълване на вертикална сигнализация, полагане на хоризонтална маркировка.
В отговор на въпрос от председателя на Общински съвет- Трявна Златка Донева- Цанева, Георгиев уточни, че е извършено е обследване на асфалтовата настилка по трасето, при което е установено, че същата отговаря на одобрените рецепти и нормативните изисквания за III клас път от републиканската пътна мрежа.
По отношение на подмяната на увредени при ПТП ограничителните системи по пътищата, стана ясно, че срокът за извършване на дейностите е едномесечен. Забавянето на подмяната през миналата година е наложено от липсата на действащ договор с изпълнител. Към момента има избран изпълнител за Северен централен район и сключен договор с ДЗЗД „ОСП – СЕВЕР“. Фирмата ще обслужва областите Габрово, Велико Търново, Русе, Разград и Силистра.
Георгиев поясни още, че се въвежда нов метод на поставяне на отводнителни шахти след констатирани случаи на пропадане.

 

сайт2

Проектът за Западен обход на Севлиево чака становище от АПИ, проектирането на моста на Колю Фичето продължава

За проекта за Западен обход е издадено Становище №66-Гб-527/08.12.2023г. от ОПУ-Габрово, което е изпратено в АПИ за окончателно становище, информира директорът на Областно пътно управление - Габрово /ОПУ – Габрово/ инж. Деян Георгиев в отговор на въпрос от кмета на Севлиево д-р Иван Иванов на проведена среща в Областна администрация - Габрово.
По отношение на моста на над р. Росица, построен от Колю Фичето, Георгиев обясни, че в момента проектирането продължава. Съгласно предоставени данни от Община Севлиево съоръжението представлява недвижима културна ценност по Закона за културното наследство. На основание чл.140, ал.3 от ЗУТ е издадена Виза за проектиране от главния архитект на Община Севлиево. Получено е и положително становище от НИНКН.
Изготвят се още технически проекти за трайно укрепване на проявени деформации на пътното платно и за основен ремонт на път III -4041 „Севлиево-Дряново“. Съгласно Допълнително споразумение № 3 към Договор. на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ с „Автомагистрали“ ЕАД път III-4041 е включен като обект за трайно укрепване на проявени деформации на пътното платно в участъка от км 8+617 до км 8+800, в участъка от км 10+000 до км 10+240 и в участъка от км 21+002 до км 21+336“. Към настоящия момент се изготвя техническия проект, който ще бъде разгледан от ЕТИС на АПИ през април. След проведена обществена поръчка по реда на ЗОП и сключен договор, в момента се изготвя и технически проект за основен ремонт на участъка от км 0+000 до км 31+631. Същият е представен във втори междинен етап и се разглежда от Техническия съвет при ОПУ-Габрово. При осигурено финансиране от Агенция „Пътна инфраструктура“ ще се проведат процедури по ЗОП за избор на изпълнител на ремонта и консултант.
До стартиране на основния ремонт, ще се извършват дейности по осигуряване безопасността на движението по линия на текущ ремонт, чрез подобряване отводняването, състоянието на настилките, осигуряване на видимост и др., каквито се изпълняват и към момента.
Изготвен е и технологичен проект за текущ ремонт на пътя Кормянско- Малък Вършец-Крамолин. В него се предвижда заздравяване на съществуващата пътна конструкция и осигуряване на необходимия габарит на мостово съоръжение чрез изпълнение на изцяло ново горно строене, което налага ремонтът на пътя да премине в дефиниция “основен ремонт“ съгласно Закона за устройство на територията. За изпълнение на такива ремонти е необходимо възлагане изготвяне на технически проект и процедури по избор на изпълнител за извършване на СМР по реда на ЗОП. АПИ планира да стартира процедура по ЗОП за изготвяне на технически проект. След изготвянето му и издаване на строителни книжа, ще се пристъпи към реализацията му.
Преди с.Малки Вършец е регистрирано свлачище, което през есента на 2019 г. се активизира и причини големи поражения по платното за движение. Свлачището е включено за укрепване към обектите по Договор . за „Укрепване на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления“, с изпълнител „Автомагистрали“ ЕАД, поясни още Георгиев, като допълни, че до стартиране на проектите ще се извършват дейности по осигуряване безопасността на движението по линията на текущ ремонт.

сайт