РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Областна администрация Габрово

 

covid19

 

Областна администрация – Габрово стартира „Въвеждане на общата рамка за оценка CAF“

Ръководството и служителите на Областна администрация – Габрово се запознаха с проекта "Въвеждане на общата рамка за оценка CAF в администрациите". Администрацията е една от тридесет и две такива, сключили споразумение с Института по публична администрация за внедряване на европейския модел за управление на качеството "Общата рамка за оценка (Common Assessment Framework, CAF)". Процесът по въвеждане стартира в края на 2019 година, когато служители от администрацията преминаха Общото обучение за въвеждане на модела CAF. Следва същинското изпълнение, което започна с обща среща за запознаване в детайли с целите и ползите от CAF.

„Рамката CAF е създадена, за да бъде използвана във всички сфери на публичния сектор, приложима в публичните администрации на национална, регионално и общинско ниво. Тя може да се използва при широк диапазон обстоятелства, например като част от системна програма за реформи или като основа за постигане на подобрения в определени отделни организации, предоставящи публични услуги.“ обясни Събина Сюлюкчиева, консултант по проекта и главен секретар на Областна администрация – Кърджали. CAF (Обща рамка за оценяване) се предлага като лесен за приложение инструмент, който подпомага организациите от публичния сектор в цяла Европа в използването на техники на управление на качеството за подобряване на изпълнението.

Моделът е базиран на самооценка на институцията, в която тя идентифицира силните си страни, посочва областите за подобрение и дефинира нужните стратегически мерки за организационно усъвършенстване и възможностите за развитие. Администрациите, които го прилагат, имат амбицията да се развиват по пътя на усъвършенстване на своето изпълнение и желаят да въведат т.нар. „култура на организационно съвършенство“, като използва знанието и енергията на хората в нея.

Най – общо ползите от прилагането на CAF могат да се определят като: изграждане партньорства и доверие; създаване качество за гражданите и потребителите на публичните услуги; подобряване стратегическото планиране и управлението на стратегическото изпълнение; усилване способността на организацията да се адаптира към промените в средата, но и да създава промяна чрез резултати.